Како потрошувач во Македонија, имате низа права кои се заштитени со Законот за заштита на потрошувачите. Познавањето на овие права ви овозможува да ги заштитите вашите интереси и да бидете информиран купувач.
Овој водич ќе ви помогне да ги разберете основните потрошувачки права, постапката за рекламација и начините на кои можете да се заштитите од нефер деловни практики.
Основни потрошувачки права
Како потрошувач, имате право на квалитетни производи и услуги кои одговараат на договореното. Производот или услугата мора да биде соодветна за намената за која обично се користи, да одговара на описот даден од продавачот и да ја има квалитетот и функционалноста што е вообичаена за таков вид на производ.
Имате право на јасна и точна информација за производот или услугата пред да го купите. Ова вклучува информации за цената, карактеристиките, начинот на употреба, опасностите, составот и сите други битни податоци. Информациите мора да бидат дадени на македонски јазик и на начин кој е лесно разбирлив.
Исто така, имате право на заштита на здравјето и безбедноста. Производите кои се продаваат на пазарот мора да бидат безбедни за употреба и да не претставуваат опасност за вашето здравје или безбедност. Доколку производот е опасен, имате право на правна заштита и надомест на штета.
Рекламација и враќање на производи
Ако производот има недостаток, имате право да поднесете рекламација. Недостаток постои кога производот не ги има својствата кои се вообичаени за таков вид на производ, не одговара на дадениот опис или не е соодветен за специфичната намена за која го купивте.
Рекламацијата може да се поднесе во рок од две години од денот на купувањето на производот. При рекламација, можете да барате производот да биде поправен, заменет со нов, да добиете намалување на цената или да ви бидат вратени парите - изборот е ваш, освен ако вашиот избор е невозможен или несразмерно скап за продавачот.
Важно е да го чувате фискалниот исечок или друг доказ за купувањето, бидејќи тој ви е потребен при поднесување на рекламација. Продавачот е должен да постапи по вашата рекламација во рок од 15 дена. Ако продавачот не постапи или не сте задоволни од решението, можете да се обратите до Комисијата за заштита на правата на потрошувачите.
Купување преку интернет и право на откажување
При купување преку интернет или на далечина, имате посебни права. Пред купувањето, продавачот мора да ви обезбеди детални информации за производот, вкупната цена, начинот на плаќање, достава и рокот за испорака.
Најважното право при купување преку интернет е правото на откажување. Имате право да го откажете договорот без да наведувате причина во рок од 14 дена од денот на прием на производот. За да го искористите ова право, треба писмено да го известите продавачот и да го вратите производот.
Продавачот е должен да ви ги врати парите во рок од 14 дена од денот на прием на вашето известување за откажување. Правото на откажување не важи за сите производи - на пример, не може да се откажат договори за производи кои се произведени според ваши барања, за брзо расиплива стока или за запечатени производи кои не можат да се вратат од причини на заштита на здравјето.
Познавањето на вашите права како потрошувач е важно за заштита од нефер практики и за добивање квалитетни производи и услуги. Не се двоумете да ги искористите вашите права и да побарате правна заштита кога е потребно.
Доколку имате проблем со производ или услуга и продавачот не сака да постапи по вашата рекламација, обратете се до Комисијата за заштита на правата на потрошувачите или консултирајте со адвокат.


